Site Logotype

SEO analýza – když to s webem myslíte vážně 

SEO analýza je nezbytná, pokud máte správně vyhodnotit investice do SEO, dělat efektivní SEO copywriting a  dostat ze svého webu maximum. Ideálně by měla následovat zároveň s, nebo krátce po tvorbě webových stránek (i když není nikdy pozdě začít). Abyste byli  v internetovém světě úspěšní, musíte být na prvních stránkách vyhledávačů. A SEO analýza vám v této neúprosné internetové džungli pomůže zjistit, jak se dostat až na vrchol. Anebo přijde na to, kde je chyba, že jste svého cíle  ještě nedosáhli.  

Optimalizaci webu bez SEO analýzi dobře nastavit nejde

Jedním ze základů úspěchu podnikání v online prostředí je to, že budete vidět. Placená reklama je nástrojem, jak se zviditelnit, ale jakmile ji přestanete platit, tento efekt zpravidla zmizí. SEO (optimalizace webu) funguje úplně jinak. A s dlouhodobým efektem. 

 

  • Webové stránky budou snadněji dohledatelné, dostanou se  na přední místa  vyhledávačů.
  • Zvýší se návštěvnost webu  
  • Zacílíte na správnou skupinu potenciálních klientů. Nic není limitem. Počet uživatelů totiž rapidně roste – i těch v seniorském věku
  • Přivede ty správné zákazníky, kteří váš web nejen projdou, ale hlavně zakoupí nabízený produkt či zboží.   

 

Správně optimalizovat web bez patřičné analýzy, která by tomu předcházela, nejde.

Co si pod SEO analýzou představit 

Jednoduše řečeno – díky použití  SEO analýzy zjistíte, zda si vaše stránky dobře rozumí s algoritmy vyhledávačů. Popřípadě najdete důvody, proč to moc nefunguje. 

 

  • řekne vám, jak si váš web v rámci optimalizace a průchodnosti pro vyhledávače stojí 
  • zjistí příčiny, proč nejste ve vyhledávačích pro zadaná klíčová slova na prvních stránkách 
  • identifikuje, proč se i při vysoké návštěvnosti potýkáte s malým prodejem
  • odhalí problémová místa, která mohou snižovat vaši dohledatelnost

 

Pomocí rozboru klíčových slov a auditu webu můžete objevit jeho jinak skrytá úskalí. Ale pozor. Vaše podnikání mohou ohrozit i jiné chyby – například  e-shopy mívají špatně nastavené  obchodní podmínky, nebo třeba špatně napsané popisky kategorií (přečtěte si, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu zde).

 

Analýza klíčových slov je základem

Pokud si použijete klíčová slova, která nikdo nehledá, nemůžete očekávat úspěch. Stejně tak volba těch obecně znějících zvýší návštěvnost, ale koupí si daní zákazníci váš produkt? 

 

Na slovech rozhodně záleží 

SEO analýza vám pomůže najít ta vhodná 

 

Audit webu prověří váš web z hlediska SEO

Při auditu je nutno sledovat mnoho faktorů, které mohou negativně či pozitivně ovlivnit to, zda vaše stránky navštěvují správní potencionální zájemci či proč se web umísťuje až na posledních stránkách vyhledávačů. Jde například o: 

 

  • kontrolu indexace: neindexovaný obsah se ve výsledcích vyhledávání nezobrazuje, tudíž vám nikterak ve viditelnosti nepomáhá,
  • rozložení autority webu a jeho interního odkazování,
  • zhodnocení kvality a kvantity obsahu z hlediska SEO, 
  • kontrolu a posílení odkazového profilu: odkazy na malou skupinu nebo dokonce pouze jednostranné odkazy nemají vyhledávače rády a při špatně zvolených odkazech vaši pozici mohou dokonce znevýhodnit,
  • rychlost načítání stránek.

 

Při SEO analýze se většinou porovnává váš web také s konkurenčními weby nabízející podobné produkty a služby, protože jen tak můžete najít  cestu, jak být o krok před nimi.   

Proč zvolit profesionála 

Analýza webu je velmi komplexní výstup. Vyhodnocování dat vyžaduje zkušenosti a hlavně znalosti z mnoha oblastí online správy a marketingu. Nadšenci do technologií si ji jistě zvládnou udělat sami, ostatní si musí zvážit, zda chtějí investovat peníze nebo dlouhý čas a nabírání zkušeností. Topranker a další profesionální agentury se ve světle toho jeví jako lepší alternativa neustálých pokusů a tápání.

 

Algoritmy procházejí neustálým zlepšováním a tím se také stále mění prostředí internetu. To, co fungovalo před nedávnem, už může být zastaralé a nepotřebné. Také vaši soupeři se snaží své pozice stále vylepšovat. Profesionál tohle všechno bude sledovat za vás. A vy budete mít více času nejen na podnikání. 

 

A co vy? Myslíte, že si při podnikání vystačíte jen dobrým nápadem a produktem?